x

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

61 64 29 515

polskidrwal@polskidrwal.pl

Jaki kanister wybrać?

Kanister

Pojemnik na benzynę, olej czy ropę naftową to jeden z najważniejszych elementów, jaki powinien znaleźć się w każdym przydomowym garażu czy na wyposażeniu warsztatu majsterkowicza. Jaki kanister na paliwo wybrać? Na które aspekty warto zwrócić uwagę podczas robienia zakupów? Czy najdroższe warianty zawsze są najpraktyczniejsze? Podpowiadamy – zobacz!

Materiał

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad materiałem wykonania. Do wyboru jest kanister plastikowy oraz metalowy. Jak niemal zawsze, także i w tym przypadku, obydwa warianty mają swoje wady i zalety. Dlatego warto dobrze przemyśleć, która wersja jest bardziej przydatna. Należy brać pod uwagę czynniki funkcjonalne oraz cenę.

Kanister plastikowy – kiedy warto na niego postawić?

Zdecydowanie kanister plastikowy ze względu na swoją lekkość jest bardzo wygodny, łatwy w przewożeniu oraz przenoszeniu. Jest to olbrzymia zaleta szczególnie dla osób, które w swojej pracy noszą dużą ilość ciężkiego sprzętu. Jednak krążą o nich mity, jakoby miały być niebezpieczne, ponieważ przyczyniają się do mieszania benzyny, co może prowadzić do zapłonu.

Problem ten jednak dotyczy tylko produktów wykonanych ze słabych materiałów. Wysokiej jakości tworzywa sztuczne nie stwarzają takiego zagrożenia. Decydując się na kanistry z plastiku, należy postawić na profesjonalne modele. Najlepiej kupić artykuły atestowane, które gwarantują bezpieczeństwo ich użytkowania. Znajdziesz je w naszym sklepie internetowym.  

Najtańsze modele oferowane na rynku nie należą do najwytrzymalszych. Jednak wśród wariantów dostarczanych przez renomowanych producentów dostępne są kanistry plastikowe, które mają mocne ścianki, a do tego wzmacniane dno, co sprawia, że są one stabilne i nie ulegają zniekształceniom. Takie wersje są odporne na uszkodzenia mechaniczne. Przy właściwym użytkowaniu można je stosować przez wiele lat. 

Pojemniki z tworzywa sztucznego mają inne zastosowanie niż modele metalowe. Służą przede wszystkim do transportowania cieczy lub jej chwilowego przechowywania. Warto więc na nie postawić, kiedy mają służyć do przenoszenia dodatkowego paliwa do narzędzi na bieżące wykorzystanie, co wykluczy konieczność częstego wracania np. do magazynu celem uzupełnienia zbiornika w pile. Świetnie sprawdzą się w przypadku między innymi drwali czy osób koszących trawniki kosiarką spalinową.

Kanistry metalowe

Wieloletnie możliwości stosowania wynikające z olbrzymiej odporności na uszkodzenia mechaniczne to największa zaleta blaszanych odpowiedników. Metalowy kanister na paliwo pozwala również na jego długotrwałe przechowywanie bez utraty właściwości. Nadaje się zatem do trzymania benzyny w garażu czy w piwnicy. Niestety, ale stalowe produkty są bardzo ciężkie, przez co trudno się je przenosi. W związku z tym nie są polecane do stosowania w bieżącej pracy. Co więcej, są one o wiele droższe od kanistrów plastikowych.  

Pojemność – kanister 5 l czy 10 l?

Drugi kluczowy aspekt to pojemność. Nie ma żadnej złotej reguły wskazującej na to, jaki rozmiar jest lepszy. Najczęściej oferowane są kanistry 10 l i 5 l. Przy rozważaniu tego czynnika należy kierować się własnym zapotrzebowaniem i tym, ile paliwa będzie wykorzystywane przy wykonywaniu poszczególnych zadań. Jeśli np. do piły czy kosiarki nie będą dolewane duże ilości, to lepiej wybrać wariant 5 l. Jest lżejszy, a skoro większa ilość benzyny nie będzie potrzebna, nie ma sensu dźwigać dodatkowych kilogramów. Komfort przy pracy jest najważniejszy.

Właściwy wybór

Wybierając kanister na paliwo, należy kierować się własnymi preferencjami oraz oczekiwaniami. Najważniejszym wyznacznikiem jest bowiem wygoda. Zawsze warto stawiać tylko na profesjonalne produkty, wykonane z wysokiej jakości materiałów, które gwarantują wytrzymałość, a przede wszystkim bezpieczne użytkowanie. Szeroki wybór takich kanistrów można znaleźć w naszym sklepie. Zapoznaj się z asortymentem i zamów odpowiedni produkt dla siebie! Do wszystkich dostępnych modeli dołączony jest specjalny lejek, który ułatwia przelewanie paliwa.

Kategorie